14° C
Ma 2024. március 28., csütörtök, Gedeon és Johanna napja van.
14° C
Ma 2024. március 28., csütörtök, Gedeon és Johanna napja van.
Roszatom: kedvezőek a gyorsneutronos reaktorok tapasztalatai

Roszatom: kedvezőek a gyorsneutronos reaktorok tapasztalatai

Kedvezőek a gyorsneutronos reaktorok (BN) tapasztalatai, biztonságosan, környezetbarát módon, gazdaságosan termelnek energiát – mondta Andrej Szmelov, a Roszatomhoz tartozó Belojarszki Atomerőmű technológiai csoportjának vezetője március 28-án az erőműben külföldi...

Megkezdődött a kivitelezés a 80a-120a vasútvonalakon

máj 20, 2021 | országjáró

Épül az új, harmadik vasúti vágány a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között a 80a-120a – tehát a Budapestről Hatvanon át Miskolc felé és Újszászon át Szolnok felé vezető – vasútvonalakon – írta a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója a Facebookon.

 

Vitézy Dávid bejegyzésében azt írta, a fejlesztések célja, hogy több elővárosi és távolsági vonat tudjon közlekedni ezekről a vonalakról a Keleti pályaudvarra. Megjegyezte: a vasút a legkörnyezetbarátabb közlekedési eszköz, fejlesztése elengedhetetlen a központi régió fenntartható közlekedésfejlesztése keretében, ehhez pedig szükség van a kapacitás bővítésére. A Rákoson egyesülő hatvani és újszászi vonalak együttesen az ország egyik legforgalmasabb vasúti folyosóját jelentik ma is naponta 42 ezer ingázóval. Közölte azt is, a most átépülő belső szakaszon új megálló is létesül a leendő Közlekedési Múzeumnál, a Hungária körútnál, a volt Északi Járműjavító mellett. Az új megállóban a hatvani és újszászi-szolnoki vonalról érkező elővárosi vonatok kapnak majd új átszállási kapcsolatot az 1-es villamosra, az új megállót pedig akár 10 ezer utas is használhatja naponta, tehát forgalma Zuglóéhoz lesz mérhető.

Vitézy Dávid megjegyezte: az elővárosi vonatok száma csak úgy növelhető kellő mértékben, ha a vonalak kapacitását végig bővíteni tudják. Rákos és Hatvan között évek óta zajlik, és lassan véget ér a hatvani vonal teljes felújítása, most a kimaradt és a hatvani és újszászi vonal járatainak sűrítéséhez nélkülözhetetlen budapesti szakasz fejlesztése kezdődik meg. A Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között az építkezés indult meg idén, Kőbánya felsőtől Rákosig (és tovább Rákosligetig) pedig rövidesen megkezdődik a következő fejlesztés előkészítése a Budapest Fejlesztési Központban.

A BKF vezérigazgatója arról is írt, hogy tart a Déli Körvasút és a külső körvasút fejlesztése is, amelyek tervezett új megállói (Közvágóhíd, Nádorliget és Népliget a Déli Körvasúton, illetve Egyenes utcai lakótelep, Rákosszentmihály, Újpalota és Pestújhely a külső körvasúton) további irányokba teszik majd lehetővé járatok indítását a hatvani és újszászi vonal felől a jövőben, a Keleti pályaudvar mellett.

Több száz milliárd forintos, átfogó megújuláson esik át tehát Budapest egyik első számú vasúti vonalcsoportja, mely a Miskolc és Szolnok felől érkező távolsági, a kelet-magyarországi teher és a Hatvan – Gödöllő – Pécel, illetve Újszász – Sülysáp – Gyömrő – Maglód felőli elővárosi forgalom számára rendelkezésre álló kapacitásokat is egyaránt bővíti. A beruházásokat az Európai Unió támogatásával a kormány döntése alapján végzi a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő és a Budapest Fejlesztési Központ – tette hozzá. (MTI)

 

Fotó: Főmterv

 

Roszatom: kedvezőek a gyorsneutronos reaktorok tapasztalatai

Roszatom: kedvezőek a gyorsneutronos reaktorok tapasztalatai

Kedvezőek a gyorsneutronos reaktorok (BN) tapasztalatai, biztonságosan, környezetbarát módon, gazdaságosan termelnek energiát – mondta Andrej Szmelov, a Roszatomhoz tartozó Belojarszki Atomerőmű technológiai csoportjának vezetője március 28-án az erőműben külföldi...