A Komárom és Székesfehérvár közötti 85 kilométeres szakaszt az Uvaterv Zrt. készíti elő, míg a Székesfehérvár és Sárbogárd közötti 35 kilométert az Utiber Kft. – adta hírül a beruházó, a NIF Zrt. tervezői közbeszerzésének eredményét ismertetve a magyarepitok.hu portál.

 

A projektben mintegy 120 kilométeres észak-dél irányú közlekedési folyosó jön létre a Dunántúlon, a már meglévő utak fejlesztésével: ez a négysávos út lehetőséget teremt a főváros elkerülésére, miután az M1-estől indulva, és keresztezve az M7-es autópályát, az M6-osig húzódik. Az első 85 kilométeres szakaszt az Uvaterv, míg a Székesfehérvár és Sárbogárd közötti 35 kilométert az Utiber készítheti elő. A nyertesek feladata a tanulmányterv és a környezeti hatásvizsgálati dokumentáció készítése, valamint a környezetvédelmi engedély megszerzése. A projekt során a Komárom és Székesfehérvár között a 13-as és 81-es utak négysávosodnak, majd ezt a közlekedési sávot hosszabbítja meg a fejlesztés az M6-os közelében fekvő Sárbogárdig.

A portál tájékoztatása szerint a Komárom és Székesfehérvár között továbbá elvégzik a 13-as főút burkolat megerősítését (115 kN terhelésre) a 2 x 1 sávos keresztmetszet megtartásával az új komáromi Duna-hídhoz vezető, Komáromot elkerülő másodrendű főút és az M1 autópálya között 5,3 kilométeren. A Székesfehérvár és Sárbogárd közötti szakaszon pedig a tervezők feladata lesz:

– megvizsgálni a Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópálya új csomópontja, valamint az M7 autópálya meglévő 63-as főúti csomópontja közötti bal pálya háromsávosításának lehetőségét;

– megvizsgálni a Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópálya új csomópontja, valamint a 63-as főút között a 6214-es út nyomvonalában, vagy tőle északabbra vezetett 2 x 2 sávos út kialakításának lehetőségét – írja a NIF-re hivatkozva a magyarepitok.hu.