Tavaly 1803 darab új elektromos autót értékesítettek a forgalmazók Magyarországon, ami rekord mértékű, 41 százalékos emelkedés az előző év azonos időszakához képest, a vásárlók nagy része magánszemély volt – közölte a Vezess.hu az MTI-vel.
A közlemény szerint az importőröktől kapott információkból kiderült, hogy a hivatalosan cégnévre kötött szerződések mögött is gyakran egyautós vásárlások állnak. A korábbi évek gyakorlatához képest a vásárlás motivációja is megváltozott, ugyanis 2019-ben a vevőknek már nem a környezet védelme volt a legfontosabb, hanem a milliós állami és önkormányzati kedvezmények. A forgalmazók tapasztalatai szerint folyamatosan emelkedik a vásárlók között a vidéki lakosok száma, köszönhetően annak, hogy nőtt az elektromos autók hatótávolsága. Egyúttal azt is jelezték, hogy egyre többen családi autónak veszik meg a tisztán elektromos hajtású személygépkocsikat.
Durva áremelés

A BMW, a Daimler, a Ford, a Hyundai, a Kia és a Volkswagen-csoport által birtokolt Ionity a napokban bejelentette: a hálózatához tartozó e-töltő állomásokon január 31-től bevezeti a kWh alapú árképzést. A döntés a magyar villanyautósokat is érinti. (Az Ionity jelenleg három hazai töltőállomással rendelkezik (töltőállomásonként 4 darab töltőoszlop áll a villanyautósok szolgálatára): egy az M1-es autópályán található Bábolna közelében, kettő pedig az M7-es autópálya mentén lett telepítve Kajászónál és Balatonkeresztúr mellett. Az M0-ás autóút mellett is lesz majd egy Ionity töltő, Szigetszentmiklós közelében.)
Kútjaik lényege, hogy nagy, 350 kW-os töltési teljesítményt kínálnak, azaz az új generációs elektromos járműveket akár 10-15 perc alatt is fel tudják tölteni – háromszor olyan gyorsan, mint az autósok számára általában elérhető töltők.

Az Ionity töltőpontjain eddig fix árazás volt, minden egyes megkezdett töltés kereken 8 euróba (2600 forintba) került a töltés idejétől és a felhasznált energiamennyiségtől függetlenül. Január 31-től viszont új rendszer lép életbe, onnantól kezdve 0,79 eurót (280 forintot) kell fizetni kilowattóránként. A hvg.hu számításai szerint még egy kisebb 40-60 kWh-s akkuval rendelkező Nissan Leaf villanyautó esetében is a töltés díja az Ionity hálózatában durván ötször annyiba fog kerülni, mint eddig. Ez pedig azt jelenti, hogy egy átlagos, 7 litert fogyasztó benzines autó a jelenlegi 393 forintos átlagos benzinár mellett 2751 forintból tesz meg 100 kilométert, addig az ugyanennyi távolságon 16,4 kWh áramot fogyasztó Leaf töltése 4592 forintba kerül.